2 måneder i Florida

Ja, nå har jeg altså bodd her i 2 måneder. Tiden går fortere her, men man føler likevel man får tid til mye. Jeg trives her akkurat like mye som tidligere og har ingen ønsker om å reise tilbake til Norge. Så lenge jeg tar meg tid til å se tv-seriene mine så kommer jeg alltid til å føle meg hjemme. Det høres sikkert rart ut for dere som ikke følger med på så veldig mye serier. Men jeg har en jobbtimeplan og en serietimeplan.
Mandager: Castle
Tirsdager: The Mindy Project, Fresh Off the Boat, Awkward, Faking It, New Girl (ferdig nå)
Onsdager: Supernatural, Modern Family
Fredager: The Big Bang Theory (ferdig nå), 2 Broke Girls
Søndager: Bob's Burgers, Game of Thrones, House of Lies, The Last Man on Earth, Silicon Valley

Typhoon Lagoon
Så ja, noe skjer hele tiden. Ellers så har jeg vært på Typhoon Lagoon. En av de to vannparkene Disney har å tilby. Minnet veldig om Bø i Sommarland vil jeg påstå. Mange kule sklier, bølgebasseng, basseng som går rundt i ring, osv. Jeg ELSKER jo Bø i Sommarland, så selvfølgelig elsket jeg denne parken også. Nå gleder jeg meg til å prøve den andre vannparken de har.

Cocoa Beach
Det var virkelig på tide å komme seg til stranden etter 2 måneder. Housing arrangerte en tur til en av de nærmeste strendene så jeg og roommaten min hev oss selvfølgelig med. Det tok ca 1 time og 15 min å komme seg dit, så det er jo et lite stykke unna. Stranden var ekstrem lang og vi kom ganske tidlig på morgenen så det var nesten ingen der. Vannet var kjempedigg, men det var selvfølgelig saltvann. Hadde det ikke vært for at jeg fikk saltvann i øynene så ville jeg vært det ute i timesvis. Ble veldig mye frem og tilbake for å skylle øynene. Ellers var det fantastisk å tenke på at dette er noe jeg bare kan gjøre på mine fridager. Når jeg kom hjem var jeg selvfølgelig solbrent i hodebunnen. Det skjer hver gang jeg er i syden så jeg har jo ventet på det.

Goodwill
Jeg fikk endelig dratt til Goodwill. Det er en bruktbutikk, litt i samme konsept som Fretex. Butikker ligger spredt utover her i Orlando, så det er vanskelig å komme seg til noe som helst uten å måtte bruke penger på Uber eller Taxi. Jeg har kanskje ikke førerkort, men har tatt taxi to gang i mitt liv (hvis man ikke teller taxi på ferieturer med familien). Den ene gangen kjente faren min taxisjåføren så jeg fikk det gratis, den andre var fra flyplassen her i USA til leiligheten min. Så ja, jeg er nok mer eller mindre vandt til kollektivtransport.

Derfor fant jeg ut en løsning å komme meg til Goodwill. De hadde nemlig to butikker ca 20 min unna Florida Mall, som vi får gratis buss til to ganger i uken. Jeg tok bussen alene og ved hjelp av Google Maps fant jeg frem til den ene. Det var Goodwill Outlet, noe jeg ikke tenkte mer over. Jeg kom inn og fikk meg mer eller mindre et lite sjokk. Alle klærne lå i hauger. Folk gravde gjennom haugene og fylte vogner fulle av klær. Men er det en person som ikke har noe problem med denne type shopping så er det meg. Så jeg hev meg med. Etter 5 minutter så hadde jeg allerede funnet den perfekte buksen jeg hadde sett etter lenge.

Ellers så var vi å grillet i dag og spontat bestemte oss for å ta en kveldsbad i bassenget. Det kjennes mye varmere i vannet om kvelden enn på dagtid, så det var kjempedigg. Jobben her går jo også fint fortsatt. Nå er det jo snart 17 mai, så jeg gleder meg så sykt til å se hvor mye liv det blir i Norgespavilijongen! Vi skal ha tog og tegne norskeflagget på folk, så det tror jeg blir kjempebra. Selv om jeg ikke er den største Norgespatrioten så er det fint å være stolt av landet sitt for én dag.