2 mneder i Florida

Ja, n har jeg alts bodd her i 2 mneder. Tiden gr fortere her, men man fler likevel man fr tid til mye. Jeg trives her akkurat like mye som tidligere og har ingen nsker om reise tilbake til Norge. S lenge jeg tar meg tid til se tv-seriene mine s kommer jeg alltid til fle meg hjemme. Det hres sikkert rart ut for dere som ikke flger med p s veldig mye serier. Men jeg har en jobbtimeplan og en serietimeplan.
Mandager: Castle
Tirsdager: The Mindy Project, Fresh Off the Boat, Awkward, Faking It, New Girl (ferdig n)
Onsdager: Supernatural, Modern Family
Fredager: The Big Bang Theory (ferdig n), 2 Broke Girls
Sndager: Bob's Burgers, Game of Thrones, House of Lies, The Last Man on Earth, Silicon Valley

Typhoon Lagoon
S ja, noe skjer hele tiden. Ellers s har jeg vrt p Typhoon Lagoon. En av de to vannparkene Disney har tilby. Minnet veldig om B i Sommarland vil jeg pst. Mange kule sklier, blgebasseng, basseng som gr rundt i ring, osv. Jeg ELSKER jo B i Sommarland, s selvflgelig elsket jeg denne parken ogs. N gleder jeg meg til prve den andre vannparken de har.

Cocoa Beach
Det var virkelig p tide komme seg til stranden etter 2 mneder. Housing arrangerte en tur til en av de nrmeste strendene s jeg og roommaten min hev oss selvflgelig med. Det tok ca 1 time og 15 min komme seg dit, s det er jo et lite stykke unna. Stranden var ekstrem lang og vi kom ganske tidlig p morgenen s det var nesten ingen der. Vannet var kjempedigg, men det var selvflgelig saltvann. Hadde det ikke vrt for at jeg fikk saltvann i ynene s ville jeg vrt det ute i timesvis. Ble veldig mye frem og tilbake for skylle ynene. Ellers var det fantastisk tenke p at dette er noe jeg bare kan gjre p mine fridager. Nr jeg kom hjem var jeg selvflgelig solbrent i hodebunnen. Det skjer hver gang jeg er i syden s jeg har jo ventet p det.

Goodwill
Jeg fikk endelig dratt til Goodwill. Det er en bruktbutikk, litt i samme konsept som Fretex. Butikker ligger spredt utover her i Orlando, s det er vanskelig komme seg til noe som helst uten mtte bruke penger p Uber eller Taxi. Jeg har kanskje ikke frerkort, men har tatt taxi to gang i mitt liv (hvis man ikke teller taxi p ferieturer med familien). Den ene gangen kjente faren min taxisjfren s jeg fikk det gratis, den andre var fra flyplassen her i USA til leiligheten min. S ja, jeg er nok mer eller mindre vandt til kollektivtransport.

Derfor fant jeg ut en lsning komme meg til Goodwill. De hadde nemlig to butikker ca 20 min unna Florida Mall, som vi fr gratis buss til to ganger i uken. Jeg tok bussen alene og ved hjelp av Google Maps fant jeg frem til den ene. Det var Goodwill Outlet, noe jeg ikke tenkte mer over. Jeg kom inn og fikk meg mer eller mindre et lite sjokk. Alle klrne l i hauger. Folk gravde gjennom haugene og fylte vogner fulle av klr. Men er det en person som ikke har noe problem med denne type shopping s er det meg. S jeg hev meg med. Etter 5 minutter s hadde jeg allerede funnet den perfekte buksen jeg hadde sett etter lenge.

Ellers s var vi grillet i dag og spontat bestemte oss for ta en kveldsbad i bassenget. Det kjennes mye varmere i vannet om kvelden enn p dagtid, s det var kjempedigg. Jobben her gr jo ogs fint fortsatt. N er det jo snart 17 mai, s jeg gleder meg s sykt til se hvor mye liv det blir i Norgespavilijongen! Vi skal ha tog og tegne norskeflagget p folk, s det tror jeg blir kjempebra. Selv om jeg ikke er den strste Norgespatrioten s er det fint vre stolt av landet sitt for n dag.